Chybami se robot učí :)
Odpovědět4 0
Jo, leckdy i líp, než člověk. Ten se mnohdy nepoučí.
Odpovědět0 0
Nechápu, kterého inženýra či jiného vzdělaného člověka mohlo napadnout, že bude dobrý nápad, aby autobus neuměl couvat? Další věc je, pokud neumí AI sama troubit, proč tam sakra není klakson pro cestující pro případ nouze?
Zpět ke zpátečce. Chcete mi říct, že pokud se dostane autobus do slepé uličky, nebo zatáčky, či bude mít před sebou překážku, jež nebude schopno vytočit, protože bude v příliš ostrém úhlu, že je to pro něho konečná a už se odtamtud prostě nedostane?
No jestli to fakt nemá žádnou šanci na couvání, tak je to podle mě největší zmetek, jaký jsem za dlouhou dobu viděl.
PS: Další vylepšená verze asi nebude umět ani zatáčet ne? :D
Odpovědět5 0
Patrně se počítalo s tím, že to bude jezdit na předem dané trase stále dokola a pro danou situaci ohrožení nemělo couvání jako možnost řešení, couvat při parkování to možná umí (specifikace autobusu jsem nestudoval, ale divil bych se, kdyby to neuměl).
Odpovědět0 0
Pokud by to umělo couvat pro parkování, tak pak neexistuje jediný rozumný důvod, aby to neumělo couvat pro jakoukoliv jinou příležitost. A i na stále stejné trase se může vyskytnout nová překážka, která tam nikdy před tím nebyla. No a když někdo třeba jen blbě zaparkuje, nebo se stane na trase dopravní nehoda (ve které nebude autobus účastníkem, ale potká ji cestou, nebo se stane přímo před ním.) tak je celej chytrej bus v koncích s rozumem, protože je to pro něj nepřekonatelná překážka, které se není schopen vyhnout a byť třeba jen po půl metru pozměnit trasu.
Odpovědět0 0
Ono to umí ledacos objet, ale ne přes chodník/obrubník/trávník.
Odpovědět0 0
No to je právě ono. Protože mu to nastavená pravidla neumožňují. Zatímco člověk klidně mimo silnici vjede, když to vyhodnotí jako menší zlo. Někdo z tvůrců by měl myslet i na tuhle variantu a přidat pravidlo, že AI vyjede mimo svůj povolený prostor, pokud budou splněny podmínky přímého a neodvratného rizika nehody a pokud je za hranicí vozovky prostor pro úhybný manévr. Určitě jsou velké rezervy pro zlepšení.
Odpovědět0 0
Bez zpátečky by si neporadil ani člověk.
Odpovědět0 0
To je sice pravda, ale člověk oproti umělé inteligenci dovede lépe vyhodnotit situaci a určit nižší riziko, případně vjet na chodník, nebo přes plnou čáru, aby zabránil kolizi. AI místo toho zastaví a počká co se bude dít, ale na chodník nevjede a ani do protisměru a plná čára je pro ní zeď.
Proto jsem zmiňoval, že je to nelogické. Ba dokonce ani nechápu, jak může nějaké dvoustopé vozidlo splnit technickou, když neumí couvat a troubit.
Odpovědět0 0
No jo, kamioňák se cítil ohrožen (resp. Jeho povolání), tak si řekl, že tomu na začátek trochu pokazí jméno... A hele jak to zabralo ;)
Odpovědět3 1